Debatt, idéer och nyheter med Tobias Nielsén och Emma Stenström sedan 2007

Vill du prenumerera på analysbrevet?
14 januari 2011 under Noterat | kommentera

Direkt till internet

red red

Malmöbaserade Media Evolution (med ny webbsida och blogg) fortsätter sin serie med fördjupande omvärldspublikationer. Tidigare i höstas handlade det om crowd funding, användarfinansiering. Nummer två i serien heter “Direkt till internet” och fokuserar på det “digitala ekosystemet” som gör det möjligt för små aktörer att skapa, distribuera och sälja media utan omvägar via grindvakter.

Utgångspunkten är att producera för webben i lika stor grad handlar om att anpassa produkten efter nätets förutsättningar som att nätet är en kanal för försäljning och distribution. Det vill säga att både förutsättningarna och ansvaret för kreatörerna har förändrats. Guiden innehåller sedan flera konkreta råd om hur det går att ta sin idé och sälja direkt till kunden. Handfasta tips varvas med intervjuer med personer som drivit projekt direkt för internet, exempel hämtas från litteratur, spel, musik och film. Ladda ned publikationen “Direkt till internet – om att publicera och sälja medieprodukter utan omvägar” [.pdf].

Kommentera